Opozorilo!

Mobilna verzija strani še ni na voljo!

Prosimo oglejte si stran na računalniku oz. večjem zaslonu.

Najprej moramo končati DESKTOP verzijo,

nato pa se lotimo izdelave prilagojenih

prikazov za mobilne naprave!

Hvala za razumevanje.

Mobilne naprave, spanec in demenca

Demenca je ena pogostejših sodobnih bolezni, ki prizadene vse mlajše generacije in o kateri smo pisali tudi že v naših preteklih novicah, oblika podpore in pomoči svojcem ter obolelim pa je lahko tudi osebna asistenca. Demenca je kronična in napredujoča bolezen možganov, ki jo povzročajo spremembe na možganskih celicah in se kaže z motnjami spomina, mišljenja, orientacije, prepoznavanja, razumevanja, računskih in učnih sposobnosti ter govorjenja, izražanja in presoje.

Dokazano na njen pojav vpliva tudi pomanjkanje spanca oziroma, če je tega manj kot 6 ur na dan in je ta pogosto prekinjen, pri čemer so v študiji francoskega Nacionalnega inštituta za zdravje in medicinske raziskave, objavljeni v znanstvenem mediju Nature Communications, preučevali osebe v srednji dobi življenja. Pri 50 let starih osebah s šest- ali manj urnim spancem je bilo tveganje za pojav demence kar za 22% večje kot pri enako starih osebah z vsaj 7-urnim spancem, medtem ko je pri 60-letnikih bilo to odstopanje še večje, za kar 37%.

Pri tem pa ni pomembno le trajanje, temveč tudi kakovost spanca. V kolikor je ta pogosto prekinjen, je tveganje za demenco prav tako povečano, demenco pa poleg slabega spanca zvišujejo tudi prekomerna teža, visok krvni tlak in duševne motnje ter bolezni, kot je npr. depresija. Kakovost spanca dokazano poslabšujejo mobilne in druge elektronske naprave, ki oddajajo modro svetlobo, pri čemer teh pred spancem ne bi smeli uporabljati minimalno pol ure, idealno pa 2 uri. K zdravemu uravnoteženju spanca in cirkadianega ritma pomagata tudi gibanje na naravni svetlobi, torej na prostem, in zaužitje večerje najmanj eno uro pred spancem, saj lahko k slabšemu spancu botruje tudi delujoča presnova. Študija priporoča, da uro ali pol ure pred spanjem počnemo zgolj pomirjajoče dejavnosti, si privoščimo kopel ali topel tuš, prižgemo sveče namesto močnih luči, meditiramo ali se drugače umirjamo, predvsem pa se, kot rečeno, izognemo kakršni koli modri svetlobi.

Dodatne informacije v članku Wall Street Journal, po katerem je povzeta tudi ta objava.

Nazaj