Pasivno kolesarjenje za uporabnike invalidskih vozičkov - Brez ovir

Opozorilo!

Mobilna verzija strani še ni na voljo!

Prosimo oglejte si stran na računalniku oz. večjem zaslonu.

Najprej moramo končati DESKTOP verzijo,

nato pa se lotimo izdelave prilagojenih

prikazov za mobilne naprave!

Hvala za razumevanje.

Pasivno kolesarjenje za uporabnike invalidskih vozičkov

pasivno kolesarjenje
Van Raam OPair je kolo z integriranim invalidskim vozičkom. Vir: e-kolesar

V Sloveniji na trgu obstaja več vrst posebnih koles, ki so prilagojena osebam na invalidskih vozičkih, pri čemer lahko ločimo tri glavne tipe pasivnega kolesarjenja. Prvi tip omogoča, da se uporabnik na kolesu pelje s svojim invalidskim vozičkom. Drugi tip ima vgrajen poseben sedež, ki nadomešča invalidski voziček, tretji pa deluje kot rikša, kjer potnik udobno sedi na sprednjem delu kolesa.

Pasivno kolesarjenje je inovativna oblika mobilnosti, ki omogoča osebam z gibalnimi omejitvami, da uživajo v kolesarjenju, ne da bi morali sami poganjati pedala. Gre za rešitev, ki je primerna tako za rekreativne vožnje, kot tudi za vsakodnevne opravke in izlete v naravo. Omogoča boljšo socialno vključenost, saj lahko uporabniki v spremstvu skrbnikov ali družinskih članov raziskujejo okolico in uživajo v svobodi gibanja.

prilagojena kolesa za invalide
Kolo Van Raam VeloPlus je zasnovano tako, da se na posebno ploščad zapelje celoten invalidski voziček. Vir: e-kolesar

Takšen način kolesarjenja ne prinaša le fizičnih koristi, saj omogoča osebam z omejeno mobilnostjo, da so na svežem zraku, temveč tudi psihološke prednosti, kot so večja samostojnost, občutek pripadnosti ter izboljšanje splošnega počutja. Prilagojena kolesa za aktivno in pasivno kolesarjenje v Sloveniji ponuja kolesarski center e-kolesar.

1. Kolo za prevoz celotnega invalidskega vozička

Prva možnost je kolo nizozemskega proizvajalca Van Raam VeloPlus, ki je zasnovano tako, da se na posebno ploščad zapelje celoten invalidski voziček. Uporabnik ostane na svojem vozičku in je varno pritrjen, medtem ko kolo poganja spremljevalec. Ta model omogoča enostavno uporabo in je posebej primeren za tiste, ki že uporabljajo svoj prilagojen voziček in ne želijo ali ne morejo prestopati na drugo sedež.

2. Kolo z integriranim invalidskim vozičkom

Druga rešitev je Van Raam OPair, ki je kolo z integriranim invalidskim vozičkom. To pomeni, da ima kolo vgrajen sprednji sedež, namenjen potniku, ki ne more samostojno kolesariti. Kolo je ergonomsko oblikovano in omogoča udobno vožnjo, spremljevalec pa nadzira hitrost in smer. Prednost tega modela je, da potnik sedi nekoliko višje in ima boljši pregled nad okolico, kar dodatno poveča užitek pri vožnji.

3. Rikša za sproščene vožnje

Tretja možnost je Van Raam Chat Rickshaw, ki je prilagojena rikša. Pri tem modelu sedi potnik na udobnem prednjem sedežu, medtem ko ga spremljevalec poganja iz zadnjega dela kolesa. Rikša je odlična izbira za tiste, ki želijo bolj sproščeno izkušnjo kolesarjenja, saj omogoča prijeten pogovor s spremljevalcem, hkrati pa je posebej primerna za daljše vožnje in turistične oglede mest ali naravnih parkov.

Oglejte si tudi, katere različne vrste prilagojenih e-koles so še na voljo uporabnikom na slovenskem trgu:

Posebej prilagojena e-kolesa za gibalno ovirane v Sloveniji

V Rogaški Slatini pri Bobrovem centru pa omogočajo izposojo prilagojenih koles:

Nazaj